סירה חצי קשיחה (Rigid inflatable boat) הינה סירה קלת משקל, המציגה באופן יוצא דופן ביצועים גבוהים, קיבולת נשיאה, ובלתי ניתנות לטביעה.
ומהונדסות בשילוב מתוחכם של גוף קשיח, יחד עם בידונים (טיובות) בלחץ אוויר גבוהה העוטפים, מקיפים ומגנים על גוף הסירה, ומשתלבים עם הקשיחות והעמידות של הגוף הקשיח.
וכך מתקבלת סירה יציבה, קלה, מהירה, כשירה ובטוחה גם לתנאי לים סוער מאוד.

הרכות היחסית של הבידונים מאפשרת לסירות אלה גישה והיצמדות לאובייקטים (כמו מזח, עמוד, רציף, מצוף וכו') וסירות אחרות בים, מבלי להותיר נזק אחד לשני.
ומקנים לה ביצועים, כשירות גבוהה לים, נוחות ורכות הפלגה כבולמי זעזועים, ויכולות ויתרונות יוצאי דופן נוספים (ראו בהמשך יתרונות)
הבידונים דואגים לשמור על ציפתה, גם אם חודרים מים רבים לסירה, ובטוחות מאוד גם במצבי קיצון.

סירות החצי קשיחות מהוות קונספט פופולארי מאוד בעולם, הצובר עוד ועוד שייטים, אנשי מקצוע מנוסים וחדשים כאחד, לקהל המאמינים הנרחב, אשר גילו את היתרונות, ומתעקשים פעם אחר פעם לבחור דווקא בסירות הRIB לצרכי פנאי, והעבודה שלהם.

 

  • סירות חצי קשיחות הינן סירות המצטיינות בצורה יוצאת דופן במהירות, ביצועים, וביציבות שלהן, בכל מהירות (כולל עצירה) וכשירות אולטימטיבית מול תנאי ים משתנים, עד כדי תנאי הים הקשים ביותרסירות הRIB מצטיינות בכל אלה, ואולי אף יותר מכל סוג סירה אחר (לכן פופלאריות בקרב זרועות ביטחון, כוחות קומנדו ימיים, חילוץ והצלה, ומשטרה ימית ועוד).
  •  מהוות בעצם שילוב אופטימלי בין ארבעת המאפיינים הללו שלרוב באים זה על חשבון זה בסירות אחרות.
  • חווית הפלגה אחרת: הסירות אלה מצטיינות בנוחות שלהן בכל מצב הפלגה: הפלגה תהיה רכה וחלקה יותר בכל מהירות: איטית, ואף במיוחד במהירה, סירות אלו עולות לרחף ((planning במהירות ובקלות, וחוסכות בדלק.

וזאת בזכות קלות המשקל שלה, והבידונים, שבשילוב עם (הקיל) תחתית ה-V (בהתאם לעומק הספציפי של הסירה) מעניקים חווית הפלגה אחרת רכה וחלקה יותר.

איך בעצם ?
הבידונים פועלים כבולמי זעזעים לריכוך הקפיצות של הסירה.
והקיל כסכין החותך את המים ואת הגלים.
הבידונים מצטיינים בריכוך ההפלגה, ומצטיינים ביחוד בשייט מול הגלים, ודווקא בזווית גישה רחבה ,להבדיל מסירות אחרות, מה שמהווה יתרון בים גבוהה שלעיתים מקשה על יישור מוחלט של החרטום מול הגלים, כשהסירה נעה מגל אל גל.

  • ולהבדיל מסירות הדייג הספורטיביות הנפוצות כיום עם תחתית קיל עמוק, סירות אלו יהנו מכשירות גבוהה מאוד לתנאי ים, באופן שווה ערך ויש שיגידו אפילו יותר, וכל זאת מבלי להתפשר יחד עם יציבות גבוהה יותר, וטילטולים מופחתים גם בעת עצירה, שהייה ומנוחה 
  • יתרון עצום שיוכל להעריך כל מי שירגיש את ההבדל, ובטח שכן מי שצריך יציבות מוגברתסובל מקשיי יציבות, ומחלות ים. וכל אחדד באשר הוא דייג/שייט/איש מקצוע וכו' שיזכה הוא וחבריו לסירה לדייג או עבודה קלה יותר, מהנה, כיפית, פחות מעייפת, עם ניידות גבוהה  ומהירה מנקודה לנקודה
    • כשירות הסירות הללו לתנאי ים, ונוחות ההפלגה המקיפה, נותנת לכל משתמש את הביטחון למשתמש שיוכל לחזור חזרה במהירות ובביטחה חזרה לחוף, להתחמק מסערות.
      או לנוע בין נקודות ובמהירות גם כשהים מתחיל לעלות. ואפילו "למשוך" עוד קצת יותר בים, ובדייג כאשר תנאי הים משתנים, בשעה שבעלי סירות אחרות בדרך כלל מתייאשים ומתקפלים.
  • בנוסף למהירות הגבוהה, נתוני הביצועים כוללים גם כן את יכולת התימרון המעולות יוצאות דופן יותר מכל סירה אחרת, שבגינם הסירות הללו פופולאריות כל כך, קלילות תנועה, בזכות משקל יחסי נמוך יותר. – בפועל אתה מקבל סירה שמגיבה מצוין, ובזריזות, להוראות ההיגוי שלך כפי שלא הכרת עד כה.
    • יודעות להציג צורת גוף הידרודינמית הנדסית מורכבת עם תחתית V בעומקים שונים
  • סירות אלה הינם אמינות, בטיחותיות, וגם יודעות להציג עמידות גבוהה בהתאם לחומר ממנה עשויות, וליצרן: התעקשות על סירה המחזיקה בבידוני ההייפלון איכותיים כפי שJokerBoat  מייצרת
    (חומר ותיק, באיכות גבוהה יותר מPVC), שימוש בשסתומי מתכת, הופכים את הסירה לעמידה וחזקה מאוד נגד פנצ'רים, דליפות, שמנים, דלק, כימיקליים כאלה ואחרים. גם תחת תנאי ושינוי מזג אוויר קשים, סערות, שינוי טמפרטורות חדים, וגם כאשר תעגנו או תאחסנו אותה בשמש הקופחת והחמה של ישראל לזמן ממושך.
    הבידון הינו עבה מאוד, וממש לא מתפנצ'ר או דולף בקלות, וגם במקרה הנדיר שכן – סירות אלו יישארו מספיק בטוחות ויעילות לתפקד בזכות הפרדת הבידון לתאים שונים כדי שגם בתרחיש קיצון הסירה תמשיך לתפקד – אפילו גם כאשר חצי לפחות מתאי הבידונים של הסירה יתפנצ'רו,  אתם עדיין תוכלו לחזור בביטחה חזרה למרינה ולהותיר לכם הרבה זמן לבצע תיקון טלאי זמני ומהיר בעת הצורך

כל זה יעניק לכם אורך חיים אמין וממושך, ותמורה גבוהה לאורך זמן. וסירה שתשרת אותכם לאורך שנים ארוכות בטיפול נכון

 

  • בלתי ניתנות לטביעה בעת עגינה או הפלגה,
    גם לאחר מילוי הסירה במים, בזכות הבידונים.
  • סבירות מאוד קלושה להתהפכות.
  • קרובות יותר לגובהה המים מסירות אחרון, ולכן פרקטיות ונוחות מאוד לצלילה עבודה, דייג, וכו'. וצוללים נהנים מהיכלות להישען אחורה וליפול בנוחות ממצב ישיבה על הבידון, כדי לקבל גישה קלה למים, ולאחר מכן עלייה קצרה בסולם חזרה.
  • מאפשרות היצמדות ופגיעה עדינה בעצמים מסויימים (כמו מזח, רציף, עמוד, מצוף ועוד) וסירות שונות, במים מבלי להסתכן בגרימת נזק לסירה שלך או לאחרים, ואפילו כאשר אלה מצופים בגדולים ימיים חדים כמו ברניקלס וכו'. (לכן פופולארית במיוחד בקרב מאמני שייט, שיטור והצלה ימיים ועוד
  • קלות משקל:
  •  ולכן נוחות לגרירה, השקה והעמסה.
  • כושר ציפה גבוהה
  • כושר נשיאה גבוהה
  •  מעניקות צריכת דלק מעולה
  • ומגיעה לאותה מהירות גם עם מנוע יחסי קטן יותר.
  • מתמרנות מעולה
  • מגיעות בווריאציות לסירה עם קונסולת הגה, או סירה פתוחה "”OPEN DECK ללא קונסולה, לנהיגת ידית טילר, לניצול מקסימלי של הסיפון.
  • סירות החצי קשיחות לרוב בעלות שוקע נמוך המעניק יכולת להחפה או השקה קלה יותר לחוף, והעמסה על גבי נגרר כביש.
  • סירות אלו מצטיינות בפונקציונאליות הגבוהה שלהם ואינספור שימושים: לא סתם מביני עניין רבים בעולם מתחום הפנאי או אנשי מקצוע מתעקשים, ובוחרים פעם אחר פעם, בסירות החצי קשיחות כבחירתן הטבעית.
    כגון: כוחות קומנדו ימיים (אריות הים, שייטת 13 ועוד) חילות ים, ומשמרי חופים, שיטור ימי, איתור נעדרים, כיבוי חילוץ והצלה וכו'. שכן לקוחות אלה מבינים שכל רגע הוא קריטי, והם צריכים את האמון והביטחון שסירות שלהם, שלא יאכזבו אותם, ישוטו מהר, ויעמדו באתגרים כדי להציל חיים.

    ולרבות לקוחות המשתייכים לשוק המסחרי, נמלים ומרינות, אסדות גז ונפטקבלני עבודות ותחזוקה ימית, חוות דגים, צוללנים, סירות שירות ודינגיחברות אבטחה, חברות הסעות/השכרה/וטיולי שייט, מאמני שייט תחרותי, דייגיםספורט ימי ועוד.
    כמו כן, שיטים רבים יותר משנה לשנה, מנוסים וחדשים כאחד, מגלים את היתרונות של החצי קשיחות, מתאהבים ו"מצטרפים לקהל המאמינים.

(קראו בהרחבה בכתבה נפרדת בבלוג שלנו בקרוב)

  • כמובן שכל היתרונות המצוינים למעלה הינם רלבנטיים ובאים לידי ביטוי באותה מידה גם בפעולת הדייג (ולכן גם לדייגים כדאי לעיין בהם), אך בקצרה סירות אלה מעניקים לדייג המאושר חווית הפלגה ודייג אחרת מבלי להתפשר על מהירותיציבותונוחות הפלגהביצועים כפי שמקובל בעיצובים ההנדסיים של סירות דייג אחרות, ולכן עשויים להוות לדייגים רבים את הבחירה האידאלית עבורם, גם אם לא יודעים זאת עדיין.
  • היציבות הגבוהה, והיטלטלות המופחתת של הסירות החצי קשיחות בהפלגה ובעת עצירה הינם יתרון עצום שיוכל להעריך כל מי שירגיש את ההבדל, ובטח שכן מי שצריך יציבות מוגברת, וכל דייג באשר הוא שיזכה הוא וחבריו לדייג קל יותר, מהנה, כיפי, פחות מעייף, עם ניידות גבוהה ומהירה מנקודה לנקודה.

אותם היתרונות יעזרו לכם בדייג מוצלח יותר יחד עם קירבת הסירה לגובה פני המים, אשר תקל ותקטין את הסיכון לאיבוד הדגים בעת הרמתם, וכדי שכמובן שתוכלו להרשים את כל האורחים שלכם.

  • כמו כן סירות החצי קשיחות לדייג יודעות להיות יותר מרווחות  ממה שנהוג לחושב, והדגמים הנועדים לדייג נותנים גישה מלאה לכל הסיפון מבלי לחשוש מהתהפכות.
    ומאפשרות הטלה קלה, לחימה, והרמת דג, ואת התזוזה בסיפון בתפעול הדייג, ובעת קרב.
  •  מגיעות בווריאציות לסירת עם קונסולת הגה, או סירה פתוחה ללא קונסולה לנהיגת ידית טילר, לניצול מקסימלי של הסיפון.
  • בידוני הסירה הרכים נוחים למטרת צלילת מיכלים, שנורקל, שחייה, וצלילה ודייג בצלילה חופשית, וניתן פשוט להישען אחורה וליפול בנוחות לגישה קלה למים, ולאחר מכן, לעלות על סולם עלייה קצר לחזרה לסיפון.
  • כשירות הסירות הללו לתנאי ים, היציבות, והיטלטלות המופחתת, והנוחות המקיפה, נותנת לדייג את הביטחון שיוכל לחזור חזרה הביתה בביטחה, או לנוע בין נקודות דייג במהירות גבוהה במיוחד, וכאשר תנאי הים משתנים והים מתחיל לעלות, יוכל אפילו "למשוך" קצת יותר בים, ובדייג בשעה שבעלי סירות אחרות בדרך כלל מתייאשים ומתקפלים.

סירות החצי קשיחות בעלות שוקע נמוך יחסית, וקלות משקל המעניקה יכולת להחפה או השקה קלה יותר לחוף, והעמסה על גבי נגרר כביש.

סירת הcoaster Barracuda  הינה סירת הדייג מסוג RIB האולטימטיבית ויחידה במינה, מגיע באורך 6.50 ו5.80 ושוברת את הסטיגמה בנונשלנטיות שסירות חצי קשיחות לא יכולות להיות אידיאליות לדייג חכות, אך לאו דווקא מוגבלת רק לכך, תהיה נוחה גם למטרת צלילה חופשית בזכות המרחב והבידונים, קירבתה למים, והמתקנים שלה, וגם לפנאי.

סירה זו נוצרה במיוחד ע"י דייגים: עבור דייגים, ומשפחותיהם
מגובה בכל האבזרים  והמתקנים שרק תוכלו להעלות בדעתכם יחד עם מאזן מושלם בין סירה מרווחת דייה לדייג, ולשלל שלכם (אפילו גם טונה ענקית).
לבין סירה שתתן למשפחה או לאורחים, וכמובן לכם: את הנוחות שהייה והפלגה, וכל היתרונות המופעים למעלה
יחד עם אפשרות למיטת שיזוף קידמית למי שרוצה לנוח, ולא להתערב בדייג באותו הרגע, או להחליף אותה באיזור דייג נוסף עם מגש מקלות וסטנדים לכחות נוספים.

איבזור הדייג הסטנדרטי ואופציונאלי מאפשר מגוון עצום כמו

  • "המון" סטנדים ומתקנים לחכות,
  • אפשרות למגש מקלות
  •  שקע לרולר חשמלי
  • מיכל או זוג מיכלי livewell  לפיתיון חי, 
  • גלאי דגים אקוסאנדר משוכלל,
  • כיור עם ברז לשטיפת ידים לאחר פיתיון נגיעה בדגים, או איחסון ציוד דייג במרחק שליפה. 
  • דוש מקלחת נשלף
  • משאבת לחץ מים חזקה לשטיפת הסיפון,
  •  גגון קשיח עם פאנל מיכשור אלקטרוני עליון,
  •  תאורה
  • אפשרות לסגירת ברזנט חורף נגד גשם, רוח וקור
  • כריות לחימה לברכיים
  • מיטת שיזוף קידמית
  • תא איחסון דגים קידמי עם אמבטיה נשלפת,
  •  ת איחסון גדול אחורי,
  •  תאי חרטום לציוד בטיחות, ועגון
  • תא אטום למים מתחת כיסא נהג + תא המתאים גם למקרר
  • תאים נגישים לציוד דייג,
  • עמדת כיסא נהג מבצעית
    •  המאפשרת תזוזה נוחה ממצב ישיבה, במעבר קל למצב הישענות עם תמיכת גב לנהיגה במצב עמידה,
    •  מגיעה ללא ידיות צד מה שמאשפר תזוזה מהירה סביב הסירה, כדי שתוכל לנזק לעבר החכות במהירות, ותיפעול הדייג, ולא לאבד דגים.
  •  מיכל מים 70 ליטר מובנה בגוף סירה
  •  מיכל דלק 170 ליטר מובנה בגוף סירה
  • ועוד….

סירות החצי קשיחות מסדרת הCoaster  בתאם לאורך שתרצו עשויות להתאים, ומצטיינות בפונקציונאליות שלהם, ביחוד בסירות בקטנות בהן אפשר לבחור בווריאציית OPEN שמגיעות עם אותה סירה אך ללא קונסולת הגה תוזיל את המחיר, ויותר מכל תתן פרקטיות מרבית וחופש לניצול סיפון מקסימלי.

זהו שאלה נפוצה שאנחנו מרבים לקבל, והתשובה עליה היא שלרוב המשתמשים ובטח משתמשי הפנאי, הסיכון הוא מאוד קלוש, וממש לא בקלות, אלא בתרחישי קיצון.
וזה תחת ההנחה שהיצרן אמין ואיכותי והודות להתפתחות השוק ושימוש בחומרי גלם נעלים באיכות גבוהה.

ואפילו למשתמשים אחרים כמו אנשי מקצוע וכו', עם סיכון קצת יותר גבוהה.
התמורה והיתרונות של סירות הRIB עדיין מנפצים את החשש, כאשר אלה מתעקשים וממשיכים לבחור בהן פעם אחר פעם.
סירות ה– RIB בנויות להיות עמידות במיוחד, ולשרוד תנאים קשים, בטיחותיות וכשירות לתנאי ים קשים ומשתנים לא פחות, אם לא יותר מרוב הסירות קיל עמוק היעודיות לכך.
לא סתם הן פופולאריות במיוחד בקרב גופים מקצועיים כמו צבא וכוחות קומנדו, חילוץ והצלה, איתור נעדרים, שיטור ימי, ומשמרי חופים ועוד (אשר מחזיקים בפוטנציאל גבוהה מכל אחד אחר לפנצ'ר), אשר שוב בוחרים בסירות הללו פעם אחר פעם, וסומכים על אמינותן.
לקוחות אלה גם ללא קשר להיערכות עבור תרחישי קיצון, עדיין זקוקים באופן יום יומי לסירה עמידה לפעולות שוטפות ושגרתיות,  כמו למשל היכולת לגשת, ולהיצמד לסירות אחרות, רציף מזח וכו' מבלי להותיר נזק לאיזה מאלו, וכמובן סירות הRIB צריכות להיות עמידות מספיק לעמוד בחיכוך בברניקלס, וגידולים ימיים חדים אשר לעתידים רבות צמודים לסירות ולאובייקטים אליהם הם ניגשים.

הבידונים בסירות  JokerBoat הינם עשויים מהייפלון באיכות הגבוהה ביותר, עמידים, חזקים ועבים מאוד, שישרתו אותכם להמון זמן.

הסיכוי שהבידון יתפנצ'ר מקרס, או דג דוקרני ונשכני הינו קלוש מאוד.
ויותר סביר יהיה שימוש לא זהיר בסכין סביב הבידון, יגרום לתקר מאשר דג או קרס.
במקרה המאוד נדיר שהקרס אכן תנקב את הבידון (זו תהיה צריכה להיות קרס גדולה מאוד), החור עדיין יהיה מאוד קטן ויגרום לדליפת אוויר איטית, שגם כן ניתנת לתיקון פשוט מאוד.
לשייט יהיה ניתן לחזור ללא דאגות מיותרות למרינה, ובביטחה, ולבצע תיקון טלאי זמני בים בעת הצורך.

ואפילו בתרחיש הקיצון הנדיר של פנצ'ר מסיבי מסיבה כזו או אחרת (ולא רק דליפה) לדוגמה התנגשות עוצמתית בעצם חד, הבידון עדיין מחולק לתאים נפרדים כפי שסטנדרטים בין לאומיים דורשים:
וזאת כדי להבטיח שהסירה תשמור על התיפקוד, יכולת התימרון והציפה שלך בבטיחות,
גם כאשר תא מסויים נפגע.
יתרה מכך, כדי לעמוד בתקן צריך להוכיח שהסירה שתישאר לצוף לפחות כאשר חצי מהתאים נפגעו אם לא יותר, (ויש יצרנים שיגדילו לטעון שהסירות שלהן יצופו ויתפקדו בתרחיש קיצון, בפעולת חירום גם כאשר כל התאים  מפונצ'רים לחלוטין.
כך שהסירות הללו מאוד בטיחותיות, ואנשים וגופים רבים ששוקלים את היתרונות מול חסרונות מגלים שהיבט זה הינו זניח.

הבידונים בסירות  JokerBoat הינם עשויים מהייפלון באיכות הגבוהה ביותר, עמידים, חזקים ועבים מאוד, שישרתו אותכם להמון זמן,
אך, מומלץ תמיד לשמור על הגיון בריא ועבודה נכונה בעת השימוש ובדייגעל מנת לצמצם ולמנוע במידת האפשר את הסיכון הקלוש.
כמו כן יש המהדרין יכולים להוסיף פאץ נוסף לשיפור ההגנה על לבידון באיזור הדייג.


JokerBoat  היא סירה תוצרת איטליה, ומחזיקה ביתרונות, האיכות, התמורה והאופי שלה, ובטוחה בערך המוסף שלה לאור קהל לקוחתיה  הנאמן והעצום. (ראה בהמשך פרק ב' "מה מבדיל אותנו משאר מותגי סירות הRIB ?" להרחבה)
סירות של JokerBoat מגיעות עם בידוני הייפלון איכותיים.
הייפלון הינו חומר ותיק, באיכות גבוהה, שעבר השבחה, והוכיח את עצמו במשך השנים.
ונמצא בליגה אחרת לגמרי מול בידוני ה-PVC

חומר זה בנוי לעמידות גבוהה מאוד כנגד פנצ'רים, שמנים, דלק, כימיקליים כאלה ואחרים, שינוי מזג אוויר, שמש חזקה וחום בדומה לישראל, וכו'.
עמידות זו תעניק לכם אורך חיים אמין, וממושך ותמורה גבוהה יותר לאורך זמן.

יש לציין שאפילו אם הסירות הן מאותו החומר לא כל סירת RIB נולדה שווה לאחותה, ועיצוב ההנדסי שלהן וכנגזרת הביצועים, רמת ואיכות החומר, העמידות, ההלחמות, הבנייה וכו' – תהיה שונה מיצרן ליצרן, וכך גם החוויה שלכם, ואורך החיים של הבידון, שידרוש החלפה בטרם עת בעתיד (בטח שכן בסירות PVC,(
וכנגזרת כל זה ישפיע על התמורה הסופית שלכם, למורות ההשקעה הראשונית.
ולכן אנו ממליצים בטח כשזה מגיע לסירות חצי קשיחות: תמיד לקחת זאת בחשבון – "לבחון פרה מול פרה" – לרכוש רק אצל סירות מיצרן אמין, בעל מוניטין ארוך.

  • למורות שלסירות החצי קשיחות יש נתוני עומסי נשיאה מרשימם,
    הבידונים עדיין מנצלים חלק מורגש מהסיפון שבסירות אחרות יכל לשמש כמרווח אחסנה למי שזקוק למרחב גדול יותר כמו אנשי מקצוע וכו', ולאנשים הזקוקים לאוטונומיית שייט ממושכת במיוחד וכו'.
    ל JokerBoatיש רמת קשיבות גבוהה מאוד לפרטים הקטנים, מוצאת פתרונות אחסנה מתוחכמים נוספים על מנת לנצל את הסיפון באופן מקסימלי ולהתגבר על האתגר, מבלי לפגוע בחוויית משתמש.
  • לא נפוצות כל כך כסירות קבינה יעודיות לדייג
    אם כי יש לציין שהם כן מאפשרות קבינות מפתיעות בדגמים המתוחכמים והגדולים יותר (לרוב מעל 8.5 מ' באלו שדווקא מיועדים לפנאי אפילו עד כדי חדר שינה , ושירותים ומקלחת מפוארים, מטבח חוץ כולל כירים גז לבישול)
    ויודעות להציג פיצ'רים כמו מקרר, כיור, מקלחת, שירותים, מטבח חוץ כולל כירים גז לבישול, שולחן וגם אפילו סגירת חורף מברזנט נגד גשם ורוח, וקור כדי שלא יהיו תירוצים לשייט ודייג מהנים גם בחורף.
    אך הסיבה שהן לא נפוצות היא הודות לטווח המחירים גבוהה יחסית לסירות גדולות, והאתגר ההנדסי בבניית קבינה לאותם סירות לאור הגובה היחסי הנמוך של הסירה מעל פני המים.


חשוב להבין שהקונספט מאחורי סירות הRIB הוא להציע סירות ספורטיביות, מהירות, הקרובות בכוונה לקו המים (וזה למה הם מצטיינות במשימות חילוץ והצלה וכיו"ב 365 ימים בשנה בכל העונות) ולכן מיועדות למי שמחפש, צריך, ונהנה מהקרבה הזאת, על כל ההיתרונות מבחינת ביצועים ופרקטיות שהיא מספקת המפורטים למעלה וקורצים להרבה אנשים ועיסוקים.

ולכן מאידך, דייגים המחפשים את הפיצרים שקבינה מאפשרת כמו הגנה, אירוח, וריחוק גבוהה יותר מהמים וממזג האוויר בחורף לכל הנוסעים, עשויים להעדיף דווקא את סירות הקבינה המסורתיות מפיברגלס עם היתרונות והחסרונות שלהן..

 

  • יש צורך באחזקת הבידונים: וידוי לחץ אוויר, והמלצה חמה לניקוי ושטיפה לאחר שימוש  – אך לעתים כל אלה נשמעים הרבה יותר מאיימים ממה שהם באמת.
  • טווח מחירים גבוהה יחסית לבידוני הייפלון, מנגד יש לשקלל את העבודה שאלה יחזיקו לכם לאורך זמן ממושך הרבה יותר, וכמו כן הספק המנוע הנדרש, וצריכת הדלק בסירות חצי קשיחות יהיה קטן יותר מסירות אחרות.
  • אף על פי שהבידונים עבים מאוד, והסירות בטיחותיות באופן מוכח. תיאורטית קיים סיכון קלוש בתרחישי קיצון שהבידונים עשויים להתפנצ'ר בחיכוך או התנגשות חזקה עם עצם חד. או במקרה אחר, דליפת כתוצאה מכשל נדיר מסיבה כזו או אחרת, כמו שימוש לקוי, או סירות לא איכותיות.
    וזה למה אנחנו ממליצים לרכוש רק אצל סירות מיצרן אמין ולשמור על הסירה עד כמה שניתן.
    וכמובן שסירות אינם ברות השוואה בשום ופן לסירות מתנפחות PVC מתקפלות סטנדרטיות)


פנצ'רים ממש לא קורים בקלות, וחשש זה פחות סביר בתנאי ים לאדם פרטי, ואולי ריאליים קצת יותר לכוחות חילוץ הצלה, וזרועות בטיחון, ובעיקר בנהרות, איזורים מוכי אסון מוצפים עם זבל, סלעים, עצים חדים ועוד בקרקעית וכו'. 
הסיכוי שהבידון יתפנצר מקרס, או דג קלוש מאוד.  (ראה האם קרסים עוללים לפנצ'ר את הסירה ?)

הסירות הללו בנויות להמשיך לתפקד בביטחה גם עם תאי בידון מפונצ'רים

ומשרתות ביום יום שיטים ואנשי מקצוע וכו'. שרבים מהם מכל התחומי העיסוקים עדין מגלים שכששוקלים את היתרונות מול חסרונות מגלים שהיבט זה הינו זניח, ויחזרו פעם אחר פעם לסירות הRIB.
(ראה בהרחבה כרטיסייה " האם סירות חצי קשיחות מתפנצרות בקלות  ?" )

(הבידונים בסירות  JokerBoat הינם עשויים מהייפלון באיכות הגבוהה ביותר, עמידים, חזקים ועבים מאוד, שישרתו אותכם לזמן ארוך מאוד.
כמובן שיש להזכיר שוב, לא כל סירת RIB נולדה שווה לאחותה, ועיצוב הנדסי של הדגם וכנגזרת מכך רמת הביצועים, ורמת האיכות החומר, ההלחמות, הבנייה וכו'. תהיה שונה מיצרן ליצרן, וכך גם החוויה שלכם, העמידות ואורך החיים של הבידון

קראו בהרחבה בכתבה שתעלה לבלוג שלנו בקרוב

סירות אלו מצטיינות בפונקציונאליות הגבוהה שלהם ואינספור שימושים: לא סתם מביני עניין רבים בעולם מתחום הפנאי או אנשי מקצוע מתעקשים, ובוחרים פעם אחר פעם, בסירות החצי קשיחות כבחירתן הטבעית.
כגון: כוחות קומנדו ימיים (אריות הים, שייטת 13 ועוד) חילות ים, ומשמרי חופים, שיטור ימי, איתור נעדרים, כיבוי חילוץ והצלה וכו'. שכן לקוחות אלה מבינים שכל רגע הוא קריטי, והם צריכים את האמון והביטחון שסירות שלהם, שלא יאכזבו אותם, ישוטו מהר, ויעמדו באתגרים כדי להציל חיים.

ולרבות לקוחות המשתייכים לשוק המסחרי, נמלים ומרינות, אסדות גז ונפטקבלני עבודות ותחזוקה ימית, חוות דגים, צוללנים, סירות שירות ודינגיחברות אבטחה, חברות הסעות/השכרה/וטיולי שייט, מאמני שייט תחרותי, דייגיםספורט ימי ועוד.
כמו כן, שיטים רבים יותר משנה לשנה, מנוסים וחדשים כאחד, מגלים את היתרונות של החצי קשיחות, מתאהבים ו"מצטרפים לקהל המאמינים.

הקירבה שלהם למים,
הפרקטיות, הביצעוים והכשירות
וכל היתרונות המשותפים הופכים אותם לכלי עבודה מעולה

תמיד מומלץ, אבל לא חובה. הגנה מהשמש כמו כמעט בכל תחום "אף פעם לא מזיקה".
סירות הייפלון בנויות להיות עמידות מאוד לתנאי מזג אוויר ושמש, ובנויות לשרת אותך לשנים ארוכות, גם בעגינה ממושכת וחשופה במרינה לשמש הקופחת, כפי שסירות חצי קשיחות רבות מבצעות ברחבי העולם אצל אנשים פרטים, וגופים מקצועיים.
אך כיסוי הסירה, ואיחסון יבש על מזח צף, מתקן או נגרר ללא ספק יאריך את אורך החיים של הבידון,
(שניתן להחלפה בעת הצורך), יאט את הבלאי של הסירה ורכיביה, וישמור על ערך הסירה.
וכמובן בחירת יצרן סירות איכותי ואמין יעניק לך שקט נפשי גדול יותר שהבידון שלך יחזיק לאורך זמן.

מומלץ למלא בלחץ המומלץ ע"י יצרן, אך ניתן להיות שקט שלרוב הסירות החצי קשיחות בשוק יש שסתום פריקת לחץ שיבטיח את הפריקה האוטומטית שלהם בעת מילוי עודף של לחץ אוויר.

לJokerboat  יש דגמים המגעים עם אפשרות לסגירת חורף נגד גשם, רוח, וקור,
וכך מאריכים את עונת השייט/ דייג שלךכמו למשל סירת הדייג Coaster Barracuda.
ובלילות קרירים יש קבינות לסירות הפנאי הגדולות מעל 8 מטר.
כך שאין תירוצים למה לא להינות מדייג או שייט מהנה עם היתרונות הייחודיים לסירות ההחצי קשיחות גם בחורף.

אך יחד עם זאת הקונספט מאחורי סירות הRIB הוא להציע סירות ספורטיביות, מהירות, הקרובות בכוונה לקו המים (וזה למה הם מצטיינות במשימות חילוץ והצלה וכיו"ב),ולכן מיועדות למי שמחפש, צריך, ונהנה מהקרבה הזאת, על כל ההיתרונות מבחינת ביצועים ופרקטיות שהיא מספקת.
לכן מי שמחפש סירה המוגנת יותר מהמים לכל הנוסעים עלול להעדיף דווקא את סירות הקבינה מסורתיות עם היתרונות והחסרונות שלהן..

מנגד יש להזכיר שסירות אלו הינם פופולאריות מאוד כל השנה גם לצרכי עבודה, והובלת עובדים, וצוות. ומשומשות בקרב גופים מקצועיים הפועלים ולאו דווקא בקריאות חירום כל השנה למטרות שונות כמו משטרה ימית, נמלים ומרינות, משמרי חופים, כוחות צבא ואבטחה, אסדות גז ונפט, קבלני עבודות ותחזוקה ימית, חוות דגים, צוללנים, סירות שירות ודינגי, חברות אבטחה, מאמני שייט, דייגים וכו'.

באופן מפתיע לא מאוד, תלוי בהרבה משתנים:
ואף לJokerboat   יש דגמים המגעים עם אפשרות לסגירת חורף נגד גשם, רוח, וקור, כמו סירת הדייג Coaster Barracuda כך שאין תירוצים למה לא להינות מדייג או שייט מהנה עם היתרונות היחודיים לסירות החצי קשיחות.

מאידך כדאי להבין שהקונספט מאחורי סירות הRIB הוא להציע סירות ספורטיביות, מהירות, הקרובות בכוונה לקו המים (וזה למה הם מצטיינות במשימות חילוץ והצלה וכיו"ב),ולכן מיועדות למי שמחפש, צריך ונהנה מהקרבה הזאת, על כל ההיתרונות מבחינת ביצועים ופרקטיות שהיא מספקת.
מי שמחפש סירה המוגנת יותר מהמים לכל הנוסעים עלול להעדיף דווקא את סירות הקבינה מסורתיות עם היתרונות והחסרונות שלהן..

תתפלאו, דווקא חלק מסירות JokerBoat מגיעות עם קבינה מפתיעה ועד כדי מפוארת הכוללת מיטה 

זוגית ענקית, ושירותים ומקלחת כמו בבית מלון,  מטבח חוץ כולל כירים גז לבישול וכו', כדי לאפשר לכם בילוי ממושך ושהיית לילה עם כל המתקנים שתצטרכו, יחד עם ההיתרונות של הסירות החצי קשיחות והאיכות, ותשומת לב לפרטים הקטנים של JokerBoat